Sider

mandag den 14. september 2015

Højstol i nye klæder

Tilbage i februar købte jeg en fin gammel højstol til bettemanden. Fandt den i genbrug til 95 kr., og så skulle den ellers bare have en kærlig hånd :-)

Den har stået og kigget på mig i virkelig længe. Først skulle den pudses ned. Heldigvis var det godt vejr, så stolen kunne tages med ud på græsplænen/fliserne. Lillemanden synes dog det var vældig sjovt at møve rundt og ville meget gerne hjælpe med at slibe ned, så det tog sin tid at blive færdig.


Derefter blev den vasket, så alt støv mm. kom af, og så skulle jeg ellers bare ud at købe noget maling. Jeg tog et plastik låg med hjemmefra, som jeg synes havde en super fin farve til stolen, og så var det ellers bare at få købt noget maling.

Så var det ellers malingen der kom til at stå og kigge på mig et stykke tid, men så blev der også malet på livet løs :-) Stolen fik 2 omgange, og så var den bare blevet super flot. Det er en rigtig lækker maling, så der er ikke synlige penselstrøg eller noget.


Da alle delene var blevet malet, skulle det hele bare samles igen, og så var det jo lige om kæresten kunne huske hvordan den skulle samles :-)


Der skulle selvfølgelig også laves en hynde til stolen. Har valgt at lave en 2-delt. Der er derfor en pude på sædet, og en pude ved ryggen. Hynden på sædet er bundet fast under stolen for at den bliver ligende. Hynden i ryggn er sat fast med trykknapper i sidderne, så bettemanden forhåbentlig ikke kan få den af sådan lige forløbig :-)




Jeg er så glad for resultatet, og glad for at den langt om længe blev færdig. Den blev færdig til lige omkring bettemandens 1 års fødselsdag :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar