Sider

onsdag den 30. juli 2014

Hæklet djævlehue

Har lige siden vi vidste vi skulle have en lille baby, villet hækle en djævlehue. Synes simpelthen de er så super søde :-)

Med en mdr til termin i dag, synes jeg det er på tide at komme igang :-) Søgte i går på nettet efter en hæklet udgave, da de fleste er strikkede. Fandt en opskrift på topping.dk. Hold da op hvor er den da utrolig let at lave, har dog lidt problemer med størrelsen.

Fik noget utrolig lækkert uld/silke garn i fødselsdagsgave, som jeg hæklede i. Første forsøg blev med nål 3, hvilket er helt tydeligt at den vil blive alt for lille.


Jeg pillede det op igen, og prøvede med nål 3,5. Er glad for det er så let en hue at lave :-) Vil helst det bare skal fungere fra starten :-)


Jeg synes stadig den ser lidt lille ud. Måske kan babydrengen passe den lige når han kommer ud, men planen var at den skulle kunne bruges i lidt længere tid :-/


Nu har jeg klippet og hæftet ender på den på nål 3,5 og så må vi se om den kommer i brug eller ej. Har valgt ikke at putte bindesnore i, da jeg tænker det ikke er nødvendigt når den er så lille.

Har noget andet jeg gerne vil lave af garnet, så hvis der er mere tilbage efter det, så må planen være at lave en i dobbelt garn og se hvordan den så bliver :-)

Men super let at lave, og kan klart anbefale opskriften til andre :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar