Sider

tirsdag den 13. august 2013

Rangle med African Flower

Da jeg jo som bekendt har nogle African Flower sekskanter i overskud, skal de da bruges til noget fornuftigt.

En af sekskanterne har jeg valgt at bruge til en rangle. Ranglen er blevet forholdvis stor, da det er sekskanten der har bestemt størrelsen. Den færdige rangle måler ca. 20 cm i længden.


Jeg hæklede 15 rækker med fm inden jeg begyndte at tage ind. Hanken har jeg bare lavet den længde jeg nu synes passede til den størrelse rangle.

Ranglen er fyldt med pudefyld og en bjælde. Inde på facebook var der en der på et tidspunkt foreslog at komme bjælden i et af de gule hylstre fra Kinderæg. Derved vil fyldet ikke sætte sig fast i bjælden og bjælden vil ikke ruste i vask. Inden jeg puttede den gule ting ind i ranglen, har jeg sat masser af tape omkring, så der forhåbentlig ikke kan komme vand ind.

Det er ikke så tit jeg har hæklet noget med farveskifte på den måde. Jeg har forsøgt at gøre det på en lidt anden måde denne gang, så der er kommet en mere flydende overgang mellem farverne. Jeg synes resultatet er blevet super godt, og klart noget jeg vil gøre fremover.


Det jeg har gjort er, at når hver omgang afsluttes med en km, stikker jeg nålen gennem masken, slår den nye trådfarve rundt om hæklenålen og trækker igennem begge masker. Tippet har jeg set på en eller anden blok, men kan simpelthen ikke huske hvilken

Ingen kommentarer:

Send en kommentar