Sider

tirsdag den 17. november 2015

Bettemandens første hjemmesyede body

Så har jeg langt om længe fået syet noget tøj til bettemanden, udover det rent praktiske som huer og overtræksbukser.

Har længe tænkt jeg gerne ville sy en body til ham, men det møsnter jeg har fra stof og stil er kun str. 3 mdr, og det er han jo vokset ud af, for alt for længe siden :-)

Via bloggen laralil.dk, fandt jeg en henvisning til en anden blog, hvor der er et gratis mønster til udprint i str 46-98 (Tryk her for at komme til mønsteret). Det hele står på tysk, så skulle godt nok lige tænke mig om engang imellem. Der ligger en udgave med amerikansk lukning, en med rund hals og en med knapper ved halsen.

Når man lige har fundet ud af hvilken model man vil have, er resten forholdsvis enkelt :-)

Da det ikke var et mønster jeg kendte i forvejen, var jeg spændt på hvordan den ville være til bettemanden. Den er bare super god i pasform synes jeg, så det er helt sikkert ikke den sidste jeg får syet, og nu har jeg jo så også i mange størrelser :-)


Body'er er så lette og hurtige at sy, men må indrømme at jeg virkelig manglede maskinen vi havde på skolen når der skal syes kantebånd på. Tror aldrig jeg bliver kæmpe fan af at gøre det på den manuelle måde, så bodyen kom også til at ligge et godt stykke tid inden jeg fik taget mig sammen til at sy kantebånd på :-) Men færdig blev den, og den er bare super god.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar