Sider

søndag den 27. januar 2013

Mit første hækle projekt i flere år

Da jeg manglede noget jeg kunne sidde og hygge med nede i sofaen, tænkte jeg, at så svært kunne det da ikke være at hækle. Derfor satte jeg mig i hovedet, at jeg skulle hækle en bold. Det var jo bare rundt og rundt, så det kunne der ikke være det store problem i :-) Gik på nettet og fandt en opskrift. Da jeg aldrig havde hæklet efter en opskrift før, forstod jeg den åbenbart ikke helt. Først blev det til en mikro lille kugle. Prøvede derfor med en anden taktik, og så endte det ud i en lille barbie hat i stedet :-)


Efter nogle uger, var jeg på "weekend-nørkle-tur" med nogle tidligere kollegaer, hvor jeg langt om længe fik lært at læse en hækle opskrift. Det var dog kun det helt basis jeg fik lært, men fik til gengæld kendskab til garnstudio, hvor der er en helt fantastik hækle skole.


På weekendturen nåede jeg at få lavet en lille bold, og da jeg kom hjem, forsøgte jeg mig med en lille rangle. Var pænt stolt af mig selv :-D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar