Sider

søndag den 24. februar 2013

En flyver bliver til

Lørdag d 23 feb. skulle vi som bekendt til Kastrup, for at tage godt imod vores lille nye nevø, der kom hjem fra Thailand. -og sikke en lækker nevø vi har fået :-)

Ofte når der kommer nye børn til verden, så står der jo en stork foran huset, men som min fantastiske mor foreslog, så skulle der da stå en flyver. Han er jo trods alt kommet med flyveren. Vi fik snakket med min kærestes forældre, som var helt med på idéen, så igang det gik med at få tegnet en flyver. Vi kom rimelig hurtigt frem til et resultat vi var tilfredse med.


Herefter fik min kæreste tegningen med på arbejde, så han kunne få skåret flyveren ud. Nu skulle den så ellers bare males. Kanterne sugede noget mere maling end vi forestillede os, så det endte med at den skulle have 3 lag.


Efter den havde hængt til tørre et døgns tid, kunne jeg få malet den færdig. Da jeg var færdig med at male, fik jeg sat små refleks stykker på, så den kan ses på afstand som en rigtig flyvemaskine :-)


Fredag eftermiddag var vi ude at sætte flyveren op. Min kærestes far fik slået pinden i den meget frosne jord; Jesper fik boret hul i flyveren så den kunne sættes fast; og vi fik monteret dukken for enden af flyveren.


 Så var den ellers klar til at modtage den lille familie, da de kom hjem lørdag nat.


2 kommentarer:

  1. Sikke en god idé! Flot flyver ;-) Kram Jannie

    SvarSlet
  2. Takker Jannie, er også selv meget godt tilfreds :-)

    SvarSlet