Sider

torsdag den 11. april 2013

Gave til den lille prinsesse

Så blev det langt om længe dagen hvor vi skulle fejre, at min lille niece var kommet til verden, og hvad andet kan man give, end en hjemmelavet gave :-) Udover suttesnoren fra den anden dag, fik jeg også lavet både noget tøj og så lige et par matchende converse.

Jeg begyndte allerede på den lille buksedragt i sommers, og tænkte at der nok på et tidspunkt var en eller anden der kunne få brug for den. Kort efter at min bror og svigerinde fortalte at de ventede sig, så svigerinden hvad jeg var igang med, og synes den var mega sød. Beslutningen om at de skulle have den, var derfor ikke særlig svær :-)



Selve body'en er en jeg har lavet for lang tid siden mens jeg stadig gik på TEKO, og havde de helt rigtige maskiner til den slags. Siden har jeg bare haft den til at ligge i skabet til senere brug. Jeg havde stadig en del stof i overskud, så det passede jo perfekt som foer i den lille buksedragt. Det brune denim til buksedragten er fra mit afsluttende eksamensprojekt.

Mønsteret til body'en er fra stof og stil, mens mønsteret til buksedragten er fra et gammel mønsterblad, som min mor købte, da mig og min storebror var små.

I julegave fik jeg tilfældigvis noget garn der passede til, så der var ikke så stor tvivl om, at der selvfølgelig skulle høre små sko med til sættet; intet mindre kunne da gøre det :-)


I sommers da jeg sad og syede og kiggede mine stofgemmere igennem, fandt jeg også det fine rødmønstrede stof, så der blev lige hurtigt produceret en body med tilhørende nederdel. Det tog noget længere tid at lave bodyen herhjemme end på TEKO, hvor der var en maskine til kantebåndet, men færdig, det blev den.



Nederdelen er med en lille "ble" indeni, hvilket gør, at nederdelen bliver hvor den skal og ikke drejer rundt og sætter sig helt oppe under armene. Jeg har før givet den i dåbsgave, og har hørt fra de kloge forældre, at det er meget rart med "ble'en" indeni, da det ellers hurtigt kan komme til at se træls ud.

Nu håber jeg så bare at niecen blev glad for hendes gaver, selvom hun jo nok egentlig er fuldstændig ligeglad nu :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar