Sider

mandag den 9. september 2013

En bold af hæklet african flower

Efter mit "mislykkede" forsøg med at hækle en bold af sekskantede african flower, ville jeg lige lave et forsøg med femkanter i stedet :-)

Jeg valgte at hækle med et multifarvet garn, så det gav et helt specielt mønster til bolden. Blomsterne træder dog ikke helt så skarpt frem som når man selv skifter farve, men den er da blevet ok.

Fredag var det hyggeaftentid, så da skulle den færdiggøres. Jeg fik fyldt bolden med fiberfyld og en rangle. Denne gang har jeg "pakket" ranglen ind i tyl, så det på den måde gerne skulle gøre at fyldet ikke kommer in og stopper bjælden til. Bolden blev lukket og de sidste ender blev hæftet.



Hvem bedre er den at give til end niecen. Så må vi se om den gør lykke :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar