Sider

mandag den 2. juni 2014

Blobers hæklede nusseklud

Så blev jeg også færdig med Blobers nusseklud. Begyndte egentlig med Blobers nusseklud inden jeg lavede de to nusseklude til tvillingerne. Fandt ud af jeg havde lavet en fejl undervejs, så overvejde længe om jeg skulle pille op og ændre, eller jeg bare skulle lade det være. Derfor fik jeg de andre gjort færdige først, og blev derefter enige med mig selv om, at "fejlen" ikke gør noget på Blobers klud, da det højst sandsynlig kun er mig der ser det :-)


Garnet er fra Hjertegarn og er noget af alt det jeg fik i fødselsdagsgave. Jeg synes det er nogle rigtig lækre farver, så nu må vi håbe den gør lykke hos Blober når han kommer til verden om 3 mdrs tid :-D

Det der er anderledes ved denne nusseklud er at jeg kun har sprunget over en lm i bunden i stedet for 2, hvilket også gør at takkerne ikke er helt så spidse som hvis jeg havde fulgt opskriften helt, men alt i alt synes jeg ikke det gør noget.

Derudover har jeg valgt at lave en lille kasket. Har ikke fået skrevet nogen opskrift ned til den, men den er meget simpel. Har hæklet samme str som hovedet dertil hvor ørerne er sat på. Da kasketten havde den rigtige str. lavede jeg en lille skygge hvor jeg hæklede fm frem og tilbage og tog lidt ind i siderne for at få formet skyggen på kasketten.


Til sidst har jeg selvfølgelig sat et af mine nye labels på :-)


Opskriften kan findes her :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar