Sider

torsdag den 28. august 2014

En hat på skrå

Så er der næsten gået endnu en dag hvor Blober ikke har valgt at komme ud og hilse på den store verden.

Tilgengæld har jeg fået lavet en sprutte til ham :-) Begyndte på sprutten den anden dag, og tænkte jeg nok ikke nåede at blive helt færdig, men jo det gjorde jeg så, og nu er den smidt til vask sammen med alt det andet hæklet jeg har lavet :-)


Han bliver snart nød til at melde sin ankomst, så jeg ikke hele tiden kommer på nye ting jeg også lige kan nå at få lavet :-)

Hmm og ellers skulle jeg måske bare få pakket den taske til sygehuset, og ellers bare virkelig få slappet af. Kan godt mærke at energien ikke er helt på toppen mere..


Lige som sidste sprutte jeg lavede, har jeg også kun til denne lavet benene med 55 lm. Original opskriften kan findes her.

Har lavet en opskrift til hvordan hatten er lavet:

Forkortelser:
fm = Fastmaske

Hatten:

  1. 5 fm i magisk ring = 5 fm
  2. 2 fm i hver fm = 10 fm
  3. 2 fm i hver 2. fm = 15 fm
  4. 2 fm i hver 3 fm = 20 fm
  5. 2 fm i hver 4 fm = 25 fm
  6. 1 fm i hver fm = 25 fm
  7. 1 fm i hver fm = 25 fm
  8. 1 fm i hver fm = 25 fm (Denne række har jeg valgt at lave en anden farve)
  9. 2 fm i hver fm = 50 fm
  10. 2 fm i hver 10 fm = 55 fm

Montering:
Der kommes fyld i hatten og den hæftes godt fast til sprutten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar