Sider

søndag den 24. august 2014

Slee Bee får nyt liv :-)

Jubii, så nåede jeg at blive færdig med nyt betræk til vores Slee Bee før Blober kommer til verden.

For ca. 3 år siden, da min veninde ventede hendes den første, lavede hun selv et betræk til en Voksipose. Synes bare den var så super fin, så lige siden, har jeg været sikker på, at når vi engang skulle have et barn, så skulle jeg helt sikkert også lave et fint betræk til en pose :-)

Puha det har nu taget noget længere tid end jeg havde regnet med, men er virkelig også blevet super godt tilfreds med resultatet. Må indrømme jeg godt kunne ha tænkt mig et lidt større bord, da det efterhånden var lidt svært at kravle rundt nede på gulvet til sidst :-) Men færdig det blev den!

For et godt stykke tid siden købte jeg en brugt Slee Bee til ikke så mange penge, hvorefter jeg tegnede mønsteret af og klippede det hele ud. Der er nogle flere små detaljer på end man først lige tænker over når man skal til at lave den selv. Nu håber jeg bare jeg har fået alle detaljerne med, ellers må de jo blive tilføjet undervejs.



Fra starten har jeg være sikker på der skulle være et motiv på fronten af posen, så valgte at det skulle være et element fra foret, for ligesom at få endnu mere sammenhæng i det hele. Inden det blev klippet ud, blev det godkendt af kæresten :-)


Til den originale Slee Bee er der et lille hovedbetræk med som er firkantet. Jeg har valgt at runde den i toppen, for at den passer med posens form. Derudover har jeg også valgt at lave betrækket i samme stof som selve foret, da jeg jo synes det er det der er det fine :-) Derudover har jeg lavet et ekstra, så der altid er et at skifte med hvis uheldet skulle være ude.


Ih nu håber jeg bare Blober gider sove i den når han engang melder sin ankomst :-)

Stoffet mm har jeg fundet hos Køkær Stof i Hammerum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar