Sider

tirsdag den 28. februar 2017

Seje sweat pants til lillebror og storebror

For et stykke tid siden da jeg var i Kølkær stof, så jeg noget super fint quilted sweat. Lige siden har jeg tænkt på det, og tænkt at det kunne blive til nogle super fine sweat bukser til Felix.

Sidst jeg så var ude i butikken, ville jeg jo så købe det, men så var det alligevel noget andet jeg hellere ville have :-)


Stoffet blev købt med hjem, og jeg fandt nogle andre af Felix' sweatbukser som jeg synes har en god pasform, og så blev der ellers tegnet et mønster. De blev sådan lidt udviklet undervejs, da jeg synes der skulle en eller anden form for lomme på, da han bare er helt vild med at putte ting i sine lommer for tiden. Samtidig skulle det være noget simpelt, så det ville være forholdsvis hurtigt at lave.

Det blev til en lille påsyet lomme som er placeret lidt nede af benet. Derpå har jeg valgt at sy et mærke på, som jeg købte i Lidl for et stykke tid siden, og som Felix har gået at kigget på i længe. Så selvfølgelig skulle det være på disse bukser, og han var så stolt over selv at måtte bestemme hvilken der skulle bruges. Elsker at der ikke altid skal så meget til at gøre ham glad :-)


Da jeg var færdig med bukserne til storebror, gik jeg igang med nogle til lillebror. Felix brugte str. 50 i en mdr, og trods det har vi kun et par bukser, så har hele tiden gerne ville lave nogle til lillebror. Jeg fik derfor hurtigt lavet et mønster str. 50 og str 56 til lillebror, og ellers nogenlunde samme fremgangsmåde som til storebrors bukser. Har dog ikke sat nogle mærker på lillebrors lommer.


Storebror har afprøvet sine bukser, og det var helt klart at der skulle en snor i livet, da ribben ellers var alt for løs :-) Men derudover så synes jeg de sidder super godt på ham, og er sikker på der nok skal blive leget rigtig mange timer i dem. og hvor bliver det hyggeligt at skulle putte lillebror i et par hjemmesyede bukser når vi skal hjem fra sygehuset.

Da jeg ikke lige vidste hvilken snor der skulle bruges, valgte jeg at lave en snor på min gamle strikkelise, og så måtte det jo briste eller bære. Umiddelbart virker det som om det fungere fint, så nu skal storebror bare lige prøve dem i praksis :-) Har dog ikke fået lavet snor til det sidste par af lillebrors. Nu må vi se om jeg når det inden han melder sin ankomst. Er i skrivende stund 39+2, så det kan jo være når som helst.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar