Sider

mandag den 13. februar 2017

Tæppe til lillebror

Jubii jeg blev færdig med tæppet til lillebror inden han er komemt til verden. Frygtede lidt at det var alt for sent jeg begyndte på tæppet, når jeg tænker på hvor længe jeg var igang med tæppet til storebror.


Mener jeg har brugt 2-3 mdr på det. I første omgang brugte jeg et godt stykke tid til at finde ud af hvilket mønster jeg ville hækle i. Var fast besluttet på at det ikke skulle være med sindsyg mange farveskift hele tiden så der ville være 1000 ender at hæfte. Det skulle være et mønster der var fint i sig selv og ikke nødvendigvis skulle være i flere farver.

Jeg kiggede på diverse sidder på nettet og i min store hæklebog, og fladt over mønsteret "hæklet ananas bølger". Det blev godkendt af  kæresten og så var det ellers ud at finde noget garn. Inden jeg tog afsted, havde jeg besluttet mig for at det skulle hækles i Bambus, evt en blanding med bambus.


Fandt noget super lækkert garn i 50/50 bomuld/bambus. Kunne jo selvfølgelig ikke beslutte mig for farverne, så det endte med at tæppet måtte blive i striber af 5 farver :-)

Da tæppet var færdigt, gav jeg det en hurtig skyller i maskinen og så blev det ellers spændt ud og måtte liggge nogle dage inden det tørrede. Det er utroligt hvad det gør for resultat at det bliver spændt ud.

Jeg er blevet super godt tilfreds med tæppet, og glæder mig helt vildt til at skulle pakke lillebror ind i det.

Hvis jeg skulle ændre noget, ville jeg have brugt en nål 0,5-1 nr større, så det vil være lidt løsere i det.

Mønsteret tager også overraskende meget garn, så har faktisk brugt knap 17 nøgler og tæppet måler ca 80x120, men som skrevet, så er jeg vildt glad for resultatet og så er det et dejlig blødt tæppe i lækre farver :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar